tisdag 19 februari 2013

Grupp 3 lärandemiljö 3

Vi tittar in på handikapptoan



Oftast är man där för kort stund för att lära sig någonting. Men vi noterar att det är lugnt och tyst. Man kan syssla med sin inre dialog och ha en lugn stund där man filosoferar och får tid att vara för sig själv och låsa dörren. Om man har mobil med sig kan man lära sig allt från hela världen eftersom rummet har internetåtkomst via WIFI, men det blir inget socialt lärande (om man inte är flera därinne) och inget aktivt lärande. Man har gått över till det sista steget av Vygotskijs modell: det inre lärandet.

Man kan också lära sig hur en toalett fungerar, om man är barn, men då behöver man någon med sig, till exempel en förälder som han hjälpa med byxknappar som kan vara lite svåra när man är liten, men det är ganska få barn här, eftersom det är mest unga vuxna som går på musikhögskolan, men det händer att en lärare har med sitt barn.

Miljön är ganska bra för barn eftersom handikapptoan är ganska stor, så både barn och förälder får plats, kanske till och med en mindre barnvagn. Belysningen är lite tråkig men annars är miljön bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar